• Uitleg Safari

    Wat is het probleem?

    In Safari, op een iPhone, iPad of ander apparaat, kan het gebeuren dat bepaalde onderdelen van een cursus niet goed weergegeven worden. Meestal betreft dit het opstarten van een toets.

     

    Wat kan ik doen?

    Wij adviseren je om een andere browser of een ander apparaat te gebruiken.

     

    Moet je of wil je toch Safari gebruiken, doorloop dan de volgende stappen:

    • Open Instellingen (iPhone/iPad) of Systeemvoorkeuren (iMac, MacBook).
    • Tap of klik op Safari.
    • Ga onder “Privacy en Beveiliging” naar “Voorkom volgen door gekoppelde sites” (“Prevent cross-site tracking”).
    • Zet deze instelling UIT als hij aanstaat.

    Als je de cursus doorlopen hebt, kun je de optie weer op AAN zetten.

     

    Wat zit hier achter?

    Kort gezegd is dit een bijwerking van een instelling die Apple aan haar browser toegevoegd heeft. Deze blokkeert zogenaamde third-party cookies en maakt het voor commerciële partijen moeilijker om bezoekers van websites te volgen: het beruchte ‘tracken’ waardoor je nog dagenlang bestookt wordt met advertenties voor schoenen als je daar één keer naar gezocht hebt. Deze maatregel snijdt helaas ook bonafide technische cookies de pas af.

     

    Blijft dit zo?

    Gelukkig niet. We werken aan een update voor ons systeem om zonder third-party cookies te kunnen werken, maar het duurt nog even voordat die beschikbaar is.

     
    Heb je nog vragen? Bel of mail even, wij staan voor je klaar!
     
    Support team Knowdis
    support@knowdis.nl