• > Commerciele toepassingen e-learning <

    E-learning, of breder; digitaal kennis aanbieden, kan gedaan worden op allerlei manieren en met verschillende resultaten.

    Hier beschrijven we een aantal toepassingen en welke resultaten die opleveren; het verhogen van omzet, het verlagen van kosten, het verbeteren van kwaliteit en het vergroten van capaciteit.

     

    Afhankelijk van de materie, de doelgroep en het doel kan e-learning meer of minder geschikt zijn.

    Wij helpen je dat te bepalen, en bij het vaststellen hoe je je doelen kunt bereiken.

    E-learning als aanvullende dienst of product

    Voor doelgroepen die je anders niet zou bereiken, bijvoorbeeld door de afstand of omdat persoonlijk trainen te kostbaar zou worden. Ook geschikt als de markt groot is en jouw capaciteit beperkt.

     

    Verder kun je denken aan een introductiecursus, die een andere dienst (vervolgtraining, advies) tot gevolg kan hebben.

    Resultaten

    Extra omzet, indirect versterken van je kwaliteitsimago en/of het genereren van leads.

    Naslagwerk

    Het is heel makkelijk om deelnemers toegang te laten houden tot de cursus, of een variant van de cursus beschikbaar te maken waarin onderdelen makkelijk terug te vinden zijn.

     

    Altijd makkelijk kunnen opzoeken hoe het ook alweer zat; dat heeft een waarde.

    Resultaten

    Een naslagwerk kan een meerprijs waard zijn. Het naslagwerk behouden, ook al hoeft een training nog niet herhaald te worden geeft extra terugkerende omzet met een bestaand product. Ook krijg je meer contactmogelijkheden met deelnemers.

    Abonnement

    Door deelnemers een heel jaar toegang te laten houden en regelmatig updates of opfrissers te sturen, bied je nog meer. Denk daarnaast aan een nieuwe toets elk jaar met een nieuw certificaat en weer een jaar toegang. Daar kun je best wat voor vragen.

     

    Een abonnementsvorm is zeker ook geschikt voor onderwerpen waar vaak wijzigingen voorkomen, of die vaker even nagezocht moeten kunnen worden, zoals instructies of handleidingen.

    Resultaten

    Terugkerende extra omzet met bestaande producten, versterken kwaliteitsimago en meer contact met deelnemers.

    Software handleiding

    Consultants die gebruikers moeten trainen en een backoffice dat veel tijd kwijt is aan steeds dezelfde gebruikersvragen; een lijst met antwoorden op veel gestelde vragen helpt, maar een online naslagwerk met uitleg, inclusief afbeeldingen en bijvoorbeeld screen-recordings bespaart tijd en zorgt voor tevreden gebruikers.

     

    Traditionele e-learning kan voor deze toepassing kostbaar zijn als de software vaak verandert. Met Knowdis is dat geen issue.

    Resultaten

    Een online handleiding kan voor extra omzet zorgen, het zal zeker kosten verlagen.

    Tevredenheid over jouw software, als gebruikers makkelijk iets kunnen opzoeken, versterkt ook je kwaliteit.

    Lead generator

    Bied een deel van je kennis aan als e-learning om prospects te identificeren, zet jezelf als expert neer en verhoog je gunfactor.

    Basiszaken, een introductie (awareness), best practices of hulp bij een eerste keuzestap; stuk voor stuk waardevol en elke aanbieding op zich kan tot een vervolgvraag leiden.

    Resultaten

    Extra omzet hoeft niet maar kan wel, indirect zeker extra omzet door leadgeneratie en het versterkt je imago als expert.

    In plaats van een (les)boek

    Een boek laten maken is kostbaar en even een wijziging doorvoeren is nagenoeg onmogelijk. Soms heb je zelfs geen zicht op de afnemers. Door je boek online aan te bieden bespaar je op de uitgeverskosten, heb je volledig zicht op de afnemers en kun je extra marketingtools inzetten.

     

    En je kunt je boek ook in varianten aanbieden; verschillende versies, meertalig en opgedeeld in modules die je los kunt verkopen (en dan de afnemer weer verleiden tot het kopen van een volgende module). Al dan niet met een toets, onder je eigen merk, white-label of een maatversie in de huisstijl van je klant.

    Resultaten

    Extra omzet door verkoop in modules en cross-selling, lagere kosten, betere kwaliteit wanneer er vaker wijzigingen plaatsvinden.

     

    Een extra voordeel in Knowdis is dat je niet gebonden bent aan pagina-grootte; die past zich automatisch aan.

    Ondersteuning bij een reorganisatie

    Met e-learning (op maat voor de situatie) kan makkelijk worden uitgelegd wat er gaande is en waarom veranderingen nodig zijn. Denk aan een gewenste cultuurwijziging; theorie over nadelen van de bestaande cultuur, context van de markt en concurrenten, waar we naartoe willen en wat dat betekent voor betrokkenen.

     

    Dit kan ook ingezet worden om de lijn te ondersteunen in hun verhaal en eventueel om meningen en behoeften van medewerkers te polsen.

    Resultaten

    Alle medewerkers persoonlijk of in groepen begeleiden kan te duur zijn.

    De kans op succes van de reorganisatie vergroot je zeker.

    Instructies borgen

    Veiligheidsinstructies kun je borgen door mensen te trainen en/of door richtlijnen op papier of het intranet te geven. Trainen is kostbaar, en hoe toon je aan dat met alleen richtlijnen op schrift de medewerker deze ook echt gelezen en begrepen heeft?

     

    Met e-learning inclusief toetsing kun je zien wat de deelnemer heeft bekeken en wat de score is, en eenvoudig herkansen en periodiek herhalen.

    Resultaten

    Lagere kosten dan trainen. Veel betere borging dan papier en eventueel ook geschikt als naslagwerk.

    On-boarding

    Nieuwe medewerkers moeten heel veel informatie opnemen in de eerste dagen, weken en soms maanden na hun aantreden; algemene bedrijfsregels, veiligheidsvoorschriften, andere collega’s en afdelingen, werkinstructies, personeelsinformatie, enzovoorts.

     

    In plaats van een collega of leidinggevende hiermee te belasten (of erger, iemand te laten zwemmen), kan je een deel van die informatie overzichtelijk en in de tijd verdeeld aanbieden via e-learning. Zo is de nieuwe werknemer veel sneller productief, bespaar je op tijd van collega’s en verklein je de kans op bedrijfsschade door fouten uit onwetendheid.

     

    Informatie kan rustig nog eens teruggezocht worden en cruciale onderdelen kunnen worden getoetst.

    Resultaten

    Kosten besparen, met name tijd van collega’s. Versterken kwaliteit en sneller productieve medewerkers.

    Interesse in een vrijblijvend adviesgesprek over de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

    Bel ons: 010 - 8421 340